Цифрова трансформація діяльності оператора телекомунікацій на основі систем операційної та бізнес­підтримки

DOI: 10.31673/2412-9070.2022.011116

  • Маяраш Д. Г. (Mayarash D. G.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Жебка В. В. (Zhebka V. V.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Корецька В. О. (Koretska V. O.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Гордієнко К. О. (Hordiyenko K. O.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ

Анотація

Основні фактори збільшення доходів операторів зв'язку — розвиток нових послуг та підвищення їхньої якості. Доходи операторів телекомунікаційних мереж залежать також від своєчасного реагування на зміни попиту та ефективності роботи мережі. Тому важливого значення набуває система підтримки операційної та бізнес-діяльності оператора, завдяки яким можна досягти більшої ефективності в процесі впровадження нових послуг. Ці системи оптимізують роботу телекомунікаційних мереж, мінімізуючи витрати та сприяючи зростанню прибутку. Зараз на ринку телекомунікацій існує кілька тенденцій, які спонукають операторів до впровадження операційних систем і систем бізнес-підтримки. По-перше, ринок традиційних операторів уже насичений, тому корпоративні прибутки зростають не стрімкими темпами. Саме тому питання підвищення ефективності роботи є достатньо важливим. По-друге, оператори переходять від мереж TDM до мереж наступного покоління, побудованих на базі NGN-технології. А оскільки технології NGN є більш складними в експлуатації та наданні послуг, постає питання про важливість упровадження операційних систем і систем бізнес-підтримки на етапі планування концепції мережі з використанням NGN. Сьогодні оператори також часто віддають перевагу аутсорсингу послуг із керування мережею, оскільки кожному окремому оператору невигідно купувати одні й ті самі рішення в одних і тих самих постачальників. Реалізацію систем операційної та бізнес-підтримки спрямовано на впорядкування процесів керування операторами, а саме: процесів експлуатації та обслуговування, оптимізацію процесів за критеріями, вибраними відповідно до цілей замовника. Тому невстановлення критеріїв керування й функціонування може призвести до відмови того чи іншого компонента, що істотно впливає на швидкість, якість і надійність послуги.

Ключові слова: система керування; телекомунікаційна мережа; оператор телекомунікацій; операційна підтримка; бізнес-підтримка; оптимізація процесу керування.

Список використаної літератури
1. Системы следующего поколения для поддержки операционной деятельности инфокоммуникационной компании: учеб. пособие / К. Е. Самуйлов, Н. В. Серебренникова, А. В. Чукарин, Н. В. Яркина М.: РУДН, 2008. 123 с.
2. Стеклов В. К., Кільчицький Є. В. Основи керування мережами та послугами телекомунікацій: підруч. для студ. вищ. навч. закл. за напрямком «Телекомунікації». Київ: Техніка, 2002. 438 с.
3. Стеклов В. К., Беркман Л. Н. Проектування телекомунікаційних мереж: підруч. для студ. вищ. навч. закл. за напрямком «Телекомунікації». Київ: Техніка, 2002. 792 с.
4. Кільчицький Є. В. Властивості та критерії оцінювання ефективності сучасної автоматизованої системи керування телекомунікаціями // Зв’язок. 2003. №1. С. 9–12.
5. Кільчицький Є. В. Властивості та критерії оцінювання ефективності сучасної автоматизованої системи керування телекомунікаціями (Закінчення) // Зв’язок. 2003. №2. С. 15–18.
6. Кільчицький Є. В. Якість керування – якість послуг: основні положення концепції ефективного керування телекомунікаціями // Зв’язок. 2003. №3. С. 20–23.
7. Гребешков А. Ю. Стандарты и технологии управления сетями связи. М.: ЭКО-ТРЕНДЗ, 2003. 287 с.
8. ДСТУ ISO/IEC 13236: 2003 Інформаційні технології. Якість послуг. Основні положення.
9. ITU – T Recommendation M.3010. Principles for a telecommunications management network.
10. ITU – T Recommendation M.3400. TMN management functiqns.

Номер
Розділ
Статті