Аналіз ризиків упровадження інтелектуальних послуг у критичних інфраструктурах

DOI №______

  • Катков Ю. І. (Katkov Yu. I.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Шулежко О. М. (Shulezhko O. M.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ

Анотація

Розглянуто інтелектуальні послуги, створювані і надавані в критичній інфраструктурі складної організаційної системи. Поставлено завдання стосовно визначення ризиків упровадження інтелектуальних послуг для критичних інфрастурктур. ґрунтуючись на аналізі сутності інтелектуальних послуг, зроблено висновки про критерії систематизації видів інтелектуальних послуг. Визначено три види інтелектуальних послуг: освіти, охорони здоров'я, ділові (консалтингу). Проаналізовано теоретичні підходи щодо визначення місця інтелектуальних послуг у системі секторів економіки на основі гіпотези п‘яти секторів сучасних економічних систем. Встановлено ознаки для ідентифікації інтелектуальних послуг: знаннямісткий і нересурсомісткий характер процесу виробництва цих послуг; похідний характер послуг від матеріальних товарів; високий ступінь індивідуалізації; значна частка доданої вартості; здатність до трансформації та адаптації. Запропоновано критерії оцінювання якості інтелектуальних послуг: невідчутність послуг, невіддільність від виробництва, мінливість (непостійність) якості виконання послуги, недовговічність (нездатність до зберігання), відсутність володіння. Досліджено фактори-стресори впливу інтелектуальних ділових послуг на критичну інфраструктуру. Обґрунтовано необхідність урахування специфіки створення і просування інтелектуальних ділових послуг; виявлено тенденції та проблеми розвитку інтелектуальних ділових послуг.

Ключові слова: інтелектуальні ділові послуги; інтелектуальні технології; критична система; фактори-стресори.

Список використаної літератури
1. OECD Science, Technology and Industry Scoreboard 2013. Paris: OECD, 2013. [Електронний ресурс]. URL: http://avobloguje.files.wordpress.com/2013/11/oecd-science-technology-and-industry-scoreboard-2013.pdf (Дата перегляду 10 травня 2019).
2. Верховна Рада України. ЗАКОН УКРАЇНИ «Про захист прав споживачів» // Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР). 1991, № 30, ст. 379.
3. Вишнівський В. В., Катков Ю. І., Сєрих С. О. Роль і місце інформаційної інфраструктури під час виникнення явища критичності організаційної системи // Зв’язок. 2017. №5. С. 51–56.
4. Stewart T. A. The Intellectual Capital.The New Wealth of Organizations. N.Y.; L., 1997. P. 120–130.
5. Данілішин Б., Куценко В. Інтелектуальні ресурси в економічному зростанні: шляхи поліпшення їх використання // Економіка України. 2006. № 1. С. 71–79.
6. Economic evaluation in clinical trials / H. A. Glick [et al.]. OUP Oxford, 2014.
7. Державний класифікатор України «Класифікація видів економічної діяльності» (КВЕД), затверджено Наказом Держстандарту України від 22.10.1996 р. за № 441 і введено в дію з 01.01.1997 р.
8. Windrum P., Tomlinson M. Knowledge-Intensive Services and International Competitiveness: A Four Country Comparison // Technology Analysis and Strategic Management. 1999. N 3. P. 391–408.
9. Інформаційні характеристики інтелектуальних систем / В. В. Вишнівський, О. В. Зінченко, Ю. І. Катков, С. О. Сєрих // Зв’язок. 2018. №2. С. 14–19.
10. Сектор економіки [Електронний ресурс]. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0 %A1%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80_%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%96%D0%BA%D0%B8 (Дата перегляду 10 травня 2019).
11. Lovelock Cristopher, Wirtz Jochen. Services Marketing. Pearson Education, 2014. 980 p.
12. Statistical classification of economic activities in the European Community [Електронний ресурс]. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Statistical_Classification_of_Economic _Activities_in_the_European_Community (Дата перегляду 10 травня 2019).
13. Економіка, організація та управління підприємством у сфері послуг / Характеристики послуг: невідчутність, невіддільність від джерела, нездатність до зберігання, непостійність якості [Електронний ресурс]. URL: https://studfiles.net/preview/5594001/page:2/ (Дата перегляду 10 травня 2019).
14. Zeithaml V.A., Parasuranam A., Berry L. L. Delivering Quality service. Balancing Customer Perceptions and Expections. The Free Press, 1990.
15. Менеджмент невиробничої сфери [Електронний ресурс]. URL: http://docplayer.net/71562264-Konspekt-lekciynavchalnoyi-disciplini-menedzhment-nevirobnichoyisferi.html (Дата перегляду 10 травня 2019).
16. Андрейчиков А. В., Андрейчикова О. Н. Интеллектуальные информационные системы. М.: Финансы и статистика., 2004. 424 с.

Номер
Розділ
Статті