Розроблення комп’ютерних ігор із використанням технологій ігрового Штучного інтелекту
DOI: 10.31673/2412-9070.2022.011725
Анотація
Статтю присвячено актуальному питанню пошуку нових ефективних методів і вдосконаленню теперішніх доволі поширених способів розроблення комп’ютерних ігор із використанням технологій штучного інтелекту. Головну увагу приділено пошуку та підвищенню ефективності застосування інструментів для побудови комп’ютерних ігор завдяки впровадженню сучасних технологій. Наведено таку постановку завдання: застосування наявних наукових досліджень у галузі штучного інтелекту — один із вірних шляхів розв’язання складних завдань в ігровій індустрії. Відомо, що вимоги сьогоднішніх гравців до комп’ютерної гри є досить вагомими, тому розробникам потрібно зосереджувати свою увагу на таких нововведеннях, які можуть забезпечити впровадження нових технологій ігрового штучного інтелекту. Для цього потрібно проаналізувати способи побудови гри, розробити алгоритми оцінювання поточного рівня вмінь гравця, щоб запропоновувати йому під час гри ситуації, які надають більше цікавості ігровому процесу. Вирішення завдання дає змогу зменшити обчислювальну складність та підвищити якість рішень, що приймаються, у реальному масштабі часу. Для досягнення цієї мети в статті виконано: опис методів використання технологій ігрового штучного інтелекту, розглянуто логіку реалізації цієї гри різними методиками, розкрито питання чи є ігровий штучний інтелект підгалуззю великої галузі штучного інтелекту, описано способи машинного навчання та надано пояснення чому машинне навчання не завжди доцільно використовувати в процесі розроблення ігор, описано основні напрямки розвитку ігрового штучного інтелекту в подальшому розробленні комп’ютерних ігор, а також розглянуто принцип побудови ігор із використанням алгоритму оцінювання вмінь гравця та ігрового рушія Unity.
Ключові слова: GameDev; Game artificial intelligence.
Список використаної літератури
1. Надмірність інформації [Електронний ресурс]. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki-Text.
2. Харт П., Нільсен Н., Рафаель Б. A* algoritam / Stanford CS Theory - Intorduction to A* / [Електронний ресурс]. URL: http://www.alas.matf.bg.ac.rs/~mi15170/seminarski.pdf.
3. Zhou Y., Pei Sh. A hybrid co-evolutionary particle swarm optimization algorithm for solving constrained engineering design problems // China Journal of computers. 2010. Vol. 5, Nо. 6. P. 965–972. [Електронний ресурс]. URL: https://www.researchgate.net/publication/283661315_Co-hybridization_of_PSO.
4. Alomari O., Othman Z. A. Bees algorithm for feature selection in network anomaly detection // Journal of Applied Sciences Research. 2012. № 3. Р. 1748–1756.
5. A* algoritam. Seminarski rad u okviru kursa Tehnicko i naucno pisanje Matematicki fakultet http://www.alas.matf.bg.ac.rs/~mi15170/seminarski.pdf [Електронний ресурс]. URL: http://www.alas.matf.bg.ac.rs/~mi15170/seminarski.pdf.
6. Rathi B., Jadhav D. V. Network Intrusion Detection Using PSO Based on Adaptive Mutation and Genetic Algorithm // International Journal of Scientific & Engineering Research. 2014. № 8. Р. 142–144.
7. Copeland J. A Brief History of Computing (англ.). AlanTuring.net (июнь 2000).
8. Алгоритм пошуку D* [Електронний ресурс]. URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC_%D0%BF%D0%BE%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B0_D*.
9. What is Artificial Intelligence? [Електронний ресурс]. URL: https://builtin.com/artificial-intelligence.
10. Turing A. M. Computing Machinery and Intelligence [Електронний ресурс]. URL: https://www.csee.umbc.edu/courses/471/papers/turing.pdf.
11. Pathfinding Demystified (Part I): Generic Search Algorithm [Електронний ресурс]. URL: https://www.gabrielgambetta.com/generic-search.html.
12. The University of Western Australia, Practical Path Finding [Електронний ресурс]. URL: https://teaching.csse.uwa.edu.au/units/CITS4242/17-paths.pdf.
13. Stout B. Smart Move: Intelligent Path-Finding [Електронний ресурс]. URL: https://www.gamasutra.com/view/feature/3317/smart_move_intelligent?print=.
14. Buckland M. Programming Game AI by Example [Електронний ресурс]. URL: https://app.box.com/s/y4gvcrknxfmkefxbhlxt9ox5pxotks68.
15. Kylotan. The Total Beginner’s Guide to Game AI [Електронний ресурс]. URL: https://www.gamedev.net/articles/programming/artificialintelligence/thetotalbeginners-guideto-game-ai-r4942.
16. Lague S. A* Pathfinding (E01: algorithm explanation) [Електронний ресурс]. URL: https://www.youtube.com/watch?v=-L-WgKMFuhE.
17. Simpson C. Behaviour trees for AI: How they work [Електронний ресурс]. URL: https://www.gamedeveloper.com/programming/behavior-trees-for-ai-how-they-work.
18. Introduction to Minimax Algorithm [Електронний ресурс]. URL: https://www.baeldung.com/java-minimax-algorithm.
19. Akshay L Aradhya. Minimax Algorithm in Game Theory | Set 4 (Alpha-Beta Pruning) [Електронний ресурс]. URL: https://www.geeksforgeeks.org/minimax-algorithm-in-game-theory-set-4-alphabetapruning.
20. Ігровий штучний інтелект [Електронний ресурс]. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9_%D1%88%D1%82%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82.