Підвищення ефективності та оптимізація передачі даних у транспортній мережі на базі технології IP/MPLS

DOI: 10.31673/2412-9070.2024.063065

  • Руденко Н. В. (Rudenko N. V.) Державний університет інформаційно – комунікаційних технологій, Київ
  • Хаб'юк Н. С. (Khabiuk N. S.) Державний університет інформаційно – комунікаційних технологій, Київ
  • Кулик М. С. (Kulik M. S.) Державний університет інформаційно – комунікаційних технологій, Київ

Анотація

У статті розглядається проблема стратегій управління тунелюванням у транспортній мережі на базі технології IP/MPLS з фокусом на підвищенні ефективності та оптимізації передачі даних. Пропонується використання спеціалізованої моделі для визначення та оптимізації тунельних ресурсів, спрямованої на підтримку високого рівня якості обслуговування.
Обґрунтовується актуальність створення моделі управління тунелюванням в контексті зростання обсягів трафіку та розширення функціональності мережі IP/MPLS. Зазначається, що традиційні методи управління можуть бути неефективними у зумовленому швидким розвитком середовищі, а використання спеціалізованої моделі є ключовим чинником для оптимального використання тунельних ресурсів.
Продемонстровано уявну модель управління тунелюванням, яка включає такі важливі компоненти: сегменти тунельних ресурсів, що представляють окремі аспекти мережі IP/MPLS; механізм визначення та аналізу трафіку для кожного тунельного сегменту; пріоритетність тунельного трафіку відповідно до критеріїв ефективності управління, сприяючи оптимальному розподілу ресурсів та забезпеченню найвищого рівня сервісу.

Ключові слова: транспортна мережа IP/MPLS, динамічна адаптація ресурсів, ефективність управління трафіком, мультиагентний підхід, трафік, сегментація трафіку, критерії ефективності, динамічна маршрутизація.

Список використаної літератури

1. Воробієнко П. П., Нікітюк Л. А., Резніченко П. І. Телекомунікаційні та інформаційні мережі. К.: САММІТ-Книга, 2010. 708 с.: іл.
2. Довгий С.О., Савченко О.Я., Воробієнко П.П. та ін. Сучасні телекомунікації: мережі, технології, економіка, управління, регулювання / За ред. С.О. Довгого. – К.: Український Видатничій Центр, 2002. – 520 с.
3. Аулін В. В., Гриньків А. В., Головатий А. О., Лисенко С. В.,Голуб Д. В., Кузик О.В., Тихий А. А. Методологічні основи проектування та функціонування інтелектуальних транспортних і виробничих систем: монографія під заг. ред. д.т.н., проф. Ауліна В.В. Кропивницький: Видавець Лисенко В.Ф., 2020. 428с. ISBN 978-617-7813-27-8.
4. Швець А. В. Мультиагентна система управління транспортними ресурсами. Сучасні проблеми науки. Тези доп. XXI Міжнар. наук.-практ.конф. здобувачів вищ. освіти і молодих
учених (5-9 квіт. 2021 р. м. Київ.). С. 128-130.
5. Литвин В. В. Мультиагентні системи підтримки прийняттярішень, що базуються на прецедентах та використовують адаптивні онтології. Радіоелектроніка. Інформатика. Управління. 2009. № 2 (21). С.120–126.
6. Теоретичні основи телекомунікаційних мереж: навч. посіб. /М.М.Климаш, Б.М.Стрихалюк, М.В.Кайдан. – Львів : вид-во УАД, 2011. – 496 с.

Номер
Розділ
Статті