Аналіз підходів до адаптивного компонування та ідентифікування елементів в Immediate Mode GUI для їх використання в Unity

DOI: 10.31673/2412-9070.2025.022617

  • Перепелиця А. О. (Perepelytsia A. O.) Державний університет інформаційно – комунікаційних технологій, Київ
  • Дібрівний О. А. (Dibrivnyi O. A.) Державний університет інформаційно – комунікаційних технологій, Київ

Анотація

Immediate Mode GUI (IMGUI) активно використовується для створення графічних інтерфейсів у програмуванні. Багато сучасних бібліотек реалізують цю парадигму для забезпечення динамічного відображення інтерфейсу у режимі реального часу. Використання IMGUI дає можливість ефективно відтворювати елементи на екрані кожного кадру та обробляти взаємодію користувача безпосередньо через виклики функцій.
Однак IMGUI має виклики, пов’язані з адаптивним компонуванням елементів та їхньою ідентифікацією між кадрами. У статті розглянуто дві ключові проблеми IMGUI: адаптивне компонування та ідентифікацію елементів. Проаналізовано різні підходи до вирішення проблеми адаптивного компонування, зокрема методи, що вимагають повторного виконання коду або затримують реакцію програми на один кадр. Визначено, що підхід з відтермінуванням вводу є більш перспективним. Окремо розглянуто механізми ідентифікації елементів інтерфейсу між кадрами, включаючи автоматичну та ручну генерацію ідентифікаторів. На основі аналізу зроблено висновок, що в середовищі Unity найоптимальнішим способом ідентифікації елементів є хешування текстових міток, завдяки чому забезпечується баланс між зручністю реалізації та продуктивністю системи.
Отримані результати можуть бути використані при розробці графічних інтерфейсів на основі IMGUI, зокрема у високопродуктивних застосунках, де критичною є швидкість оновлення кадрів та ефективність обробки подій.

Ключові слова: IMGUI, GUI, адаптивне компонування, бібліотека, парадигма, архітектура, підхід, ідентифікація.

Номер
Розділ
Статті