Розроблення системи показників для аналізу процесів у соціальних мережах

DOI: 10.31673/2412-9070.2021.021722

  • Катков Ю. І. (Katkov Yu. I.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Маммадов Фарід Салех Огли (Mammadov Farid Salekh ogli) Державний університет телекомунікацій, м. Київ

Анотація

Розглянуто актуальне питання визначення ефективності застосування соціальних мереж. Зараз ми живемо в столітті інформаційних технологій, де жодна сучасна людина не обходиться без соціальних мереж. Вони є найпопулярнішим ресурсом у мережі Інтернет і стали невід’ємною частиною нашого життя. Соціальна мережа містить у собі колосальний потенціал в організації колективної роботи розподілених груп соціуму. Головним фактором популярності соціальних мереж є створення простого способу взаємодії людей через соціальні мережі. Соціальні мережі забезпечують отримання інформації про поточні ситуації, про дії органів влади, про природні явища тощо. Інформація передається в різних форматах, зручних для сприйняття: у вигляді тексту повідомлень, фото, аудіо, відео.
Соціальні мережі сьогодні є одними з найбільш відвідуваних ресурсів в Інтернеті. Тому постає завдання пошуку методів підвищення ефективності застосування соціальних мереж у різних сферах суспільства. На тлі розв’язання цього завдання виникає необхідність визначення ефективності використання соціальних мереж для будь-якої потреби суспільства, для чого необхідно мати інструментарій оцінювання різних процесів у соціальних мережах, тобто систему показників для аналізу соціальних мереж.
Вирішення цього завдання традиційно кореняться в площині застосування різних показників, параметрів і характеристик оцінювання процесів і станів соціальних мереж, які не є об’єднані в систему показників оцінювання їх ефективності. Створення такої системи можливо на основі аналізу архітектури побудови соціальних мереж і функціонального призначення її компонентів, аналізу специфіки і характеристик процесів та методів застосування соціальних мереж представниками соціуму. Вважається, що дійти певних висновків щодо процесів, які відбуваються в соціальних мережах, спрогнозувати поведінку її учасників, змоделювати соціальну взаємодію між представниками соціуму — можливо тільки після аналізу інформації, яка існує в соціальних мережах. Показано, що для використання математичних моделей і різних методів аналізу властивостей і даних соціальних мереж необхідна система показників ефективності функціонування соціальних мереж. На основі виконаного дослідження запропоновано систему показників ефективності функціонування соціальних мереж, яка дає можливість розкривати особливості застосування різних форм взаємозв'язків представників соціуму в будь-яких соціальних процесах.

Ключові слова: соціальні мережі; показники ефективності; методи аналізу.

Список використаної літератури
1. Otte E., Rousseau R. Social network analysis: a powerful strategy, also for the information sciences // Journal of Information Science. 2002. 28 (6). Р. 441–453.
2. Grandjean M. A social network analysis of Twitter: Mapping the digital humanities community // Cogent Arts & Humanities. 2016. 3 (1): 1171458.
3. Pinheiro C. A. R. Social Network Analysis in Telecommunications // John Wiley & Sons. 2011. p. 4.
4. Freeman L. C. The development of social network analysis: a study in the sociology of science // Vancouver, B. C.: Empirical Press. 2004.
5. Terence C. Ahern, Ph.D. (Editor) Social Media: Practices, Uses and Global Impact. Instructional Design and Technology, College of Education and Human Services. West Virginia University, Morgantown, West Virginia, US. Publication Date: October 2017. Status: Available. 232 p.
6. Pătruţ B. Social Media in Politics. Case Studies on the Political Power of Social Media. 2020. 252 p.
7. Education and Social Media: Toward a Digital Future (The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Series on Digital Media and Learning) Paperback – May 13, 2016 / by Christine Greenhow, Julia Sonnevend. 324 p.
8. Charu C. Social network data analytics, 2011. 520 p.
9. Ефективність інформаційних систем та основні напрями вдосконалення форм і методів управління [Електронний ресурс]. URL: https://library.if.ua/book/119/8008.html (дата звернення: 12.05.2021).
10. Зайтер К. 61 key indicator of social networks, definition [Електронний ресурс]. URL: https://buffer.com/library/social-mediametrics/#Activity (дата звернення: 12.05.2021).
11. 7 Значимых показателей социальных сетей для вашей рекламы [Електронний ресурс]. URL: https://tema.marketing/smmblog/7-znachimyhpokazatelej-sotsialnyh-setej-dlya-vashej-reklamy (дата звернення: 12.05.2021).
12. Design of social network architecture: a new approach Scratch [Електронний ресурс]. URL: https://www.semanticscholar.org/paper/Design-of-social-network-architecture%3Aa- n e w - D e - K u n d u / 6 a 5 e 3 4 1 3 f 4 5 3 d 5 8 5 e 91856b2fc77825160689371 (дата звернення: 12.05.2021).
13. Design Your Software Architecture Using Industry-Standard Patternshttps [Електронний ресурс]. URL: https://openclassrooms.com/en/courses/6397806-design-your-software-architecture-usingindustry-standard-patterns (дата звернення: 12.05.2021).
14. Fire M., Goldschmidt R., Elovici Y. Online Social Networks: Threats and Solutions // IEEE Communication Surveys & Tutorials [Електронний ресурс]. URL: https://ieeexplore.ieee.org/stamp/ stamp.jsp?tp=&arnumber=6809839 (дата звернення: 12.05.2021).
15. Реферал [Електронний ресурс]. URL: https://www.wikiwand.com /uk/%D0%A0%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BB (дата звернення: 12.05.2021).
16. Essential & Easy Social Media Metrics You Should Be Measuring Right Now [Електронний ресурс]. URL: https://neilpatel.com/blog/essential-social-mediametrics// (дата звернення: 12.05.2021).
17. Реферал [Електронний ресурс]. URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BB#cite_note-1 (дата звернення: 12.05.2021).
18. Вишнякова М. В. Мифы и правда о KPI. Москва: Летопись, 2017. 274 с.

Номер
Розділ
Статті