Система комунікації за допомогою QR-коду в медицині
DOI: 10.31673/2412-9070.2022.033942
Анотація
Сучасний світ із кожним днем набирає обертів у сфері інформаційних технологій. «QR-код» став невід’ємною частиною нашого життя, такою як оплата смартфоном, купівля квитків на літак і потяг, читання URL-адрес вебсайтів, завантаження програм та застосунків. Використання QR-коду можна побачити навіть у сфері освіти та медицини. Зважаючи на це, виникає потреба в поданні інформації в новій, більш компактній формі, яка відповідає довгому списку вимог сучасного інформаційного суспільства.
Хоча QR-коди мають простий вигляд, вони можуть зберігати багато інформації. Але незалежно від того, скільки інформації містить QR-код, інформація має бути доступною одразу після сканування користувачем – звідси й назва Quick Response.
Користь розроблення цієї системи можна відстежити на таких прикладах: трапилась масова аварія, впав літак, зійшов потяг із колій та інші катастрофи. А також актуальним прикладом може слугувати нинішня ситуація в Україні, коли в багатоповерхівку потрапила ракета і багато людей опинилися під завалами з тяжкими пораненнями. На прикладі цієї ситуації показано актуальність застосування QR-коду в медицині. У статті надано ознаки ідентифікації QR-коду. Продемонстровано порівняння QR-коду зі штрих-кодом. Розглянуто переваги QR-коду. Подано методику користування QR-кодом та алгоритм дій його застосування медиками в катастрофі з великою кількістю травмованих людей.
Ключові слова: QR-код; штрих-код; інформаційні технології; швидкий доступ; зберігання інформації; доступна інформація; ідентифікація; QR-код у медицині; алгоритм дій.
Список використаної літератури
1. Вікіпедія [Електронний ресурс]. URL: http://uk.wikipedia.org/wiki/QR-код.
2. Вороненко Ю. В., Мінцер О. П. Розвиток нових технологій у післядипломній освіті лікарів і провізорів: тенденції, експертні висновки та реальні оцінки ефективності навчання // Медична освіта. 2013. № 2. С. 19–23.
3. Шляхи реформування системи вищої медичної освіти в Україні в сучасних умовах / О. В. Лінчевський, В. М. Черненко, Ю. С. П’ятницький [та ін.] // Медична освіта. 2017. № 3. С. 6–9.
4. QR-кодування та альтернативні технології? [Електронний ресурс]. URL: https://ofp.cibs.ubs.edu.ua/files/1403/14zhoqta.pdf.
5. Засадна Х. О. QR-кодування та альтернативні технології // Фінансовий простір. 2014. №3 (15). С. 103–108.
6. Zhdan V. M., Kitura Ye. M., Yu M. Babanina Іmplementation of main interactive teaching methods in training of medical specialist // Медична освіта. 2018. №1(77). С. 68–71.
7. Winter Mick. Scan me: Everybody’s Guide to the Magical World of QR Codes. Westsong Publishing, 2011. 144 p.
8. Huaguo J. Study and Application of Encoding and Decoding Algorithms for Colored Two-dimensional Code on Mobile Terminals. Hangzhou: Zhejiang University of Technology, 2009. 17 p.
9. Boyles A. The Complete Guide to QR Codes Kindle Edition. QR-Codes.com, 2012. 35 p.