Критичні аспекти впровадження Smart Retail

DOI: 10.31673/2412-9070.2019.063441

  • Катков Ю. І. (Katkov Yu. І.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Зінченко О. В. (Zinchenko O. V.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Рижаков М. М. (Ryzhakov M. M.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Тесленко О. С. (Teslenko O. S.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ

Анотація

Розглянуто проблему наслідків упровадження сучасних інформаційних та інтелектуальних технологій у процеси роздрібної торгівлі Smart Retail, які створюють негативні умови для підвищення прибутку компанії внаслідок не ефективного впровадження інформаційних та інтелектуальних технологій в процеси роздрібної торгівлі. Описано особливості впровадження технології Smart Retail. Показано, що застосування технології Smart Retail має об‘єктивні переваги, вона дає змогу підвищити ефективність роботи персоналу із залучення й утримання клієнтів, об'єднати маркетинг з організаційними і технічними засобами, що в свою чергу дозволяє збільшити продуктивність і прибуток підприємства. Розкрито, що технологія Smart Retail є основним напрямком діяльності щодо підтримання ефективного маркетингу, продажів, обслуговування клієнтів. Головна концепція Smart Retail — це знання профілю людини в магазині, тобто розуміння його потреб і переваг, це є ключем до успішної роздрібної торгівлі. Необхідність появи технології Smart Retail спричинена зміною парадигми роздрібної торгівлі, а саме: сьогодні для основної маси покупців основними критеріями вибору і покупки товарів у роздрібній торгівлі стає не фізичне ознайомлення з товаром у магазині, а час для пошуку корисної інформації в інтернеті про товар (вартість, відгуки про якість, бренд виробника тощо) і потрібних контактів (де і як можна купити, оплатити і доставити товар). Під час упровадження технології Smart Retail вирішується головне питання: яким чином передбачити потреби та бажання покупця або як спрогнозувати взаємодію покупця зі своїми потребами та бажаннями. Тому технологія Smart Retail є необхідним інструментом для експертів: власників і топ-менеджерів роздрібних компаній; маркетинг-директорів роздробу; керівників відділів розвитку; топ-менеджерів сервісних компаній, що надають послуги для роздробу (IT-компанії, банки, служби доставки, виробники торгового обладнання, світла, мультимедійних екранів, музичного супроводу для торгових просторів). У зв‘язку з тим, що технологія Smart Retail базується на інших інформаційних та інтелектуальних технологіях, які мають уразливості, то природно це враховувати під час упровадження технології Smart Retail. Особливо уважно розглянуто проблеми уразливості при впровадженні технології Smart Retail.

Ключові слова: Smart Retail; обслуговування клієнтів; загроза; уразливість. 

Список використаної літератури
1. Даник Ю. Г., Катков Ю. І., Пічугін М. Ф. Національна безпека: запобігання критичним ситуаціям: монографія. Житомир: Рута, 2006. 386 с.
2. Вишнівський В. В., Катков Ю. І., Сєрих С. О. Роль і місце інформаційної інфраструктури під час виникнення явища критичності організаційної системи // Зв’язок. 2017. №5. С. 51–56.
3. ІІІ практична конференція SMART RETAIL: ТРЕНДИ, ВИКЛИКИ, ТЕХНОЛОГІЇ 20 липня 2018, Києві, в Академії ДТЕК.
4. Smart Retail — NEC Corporation of America [Електронний ресурс]. URL: https://www.necam.com/smartretail/(Дата перегляду 30 листопаду 2019).
5. The Future Of Retail: How IoT Will Power Smart Stores [Електронний ресурс]. URL: https://www.digitalistmag.com/iot/2019/05/01/future-of-retail-how-iot-will-power-smartstores-06198149/(Дата перегляду 30 листопаду 2019).
6. Система Smart Retail для торговли, на базе Искусственного интеллекта [Електронний ресурс]. URL: http://kristall-systems.net.ua/novosti/smart_retail/(Дата перегляду 30 листопаду 2019).
7. Магазины будущего, которые работают уже сегодня [Електронний ресурс]. URL:
https://retailer.ru/magaziny-budushhegokotorye-rabotajut-uzhe-segodnja/ (Дата перегляду 30 листопаду 2019).
8. Праймесбергер, 2011. Big data refers to the volume, variety and velocity of structured and unstructured data pouring through networks into processors and storage devices, along with the conversion of such data into business advice for enterprises.
9. McKinsey, 2011. «Big data» refers to datasets whose size is beyond the ability of typical database software tools to capture, store, manage, and analyze, p. 1.
10. Майер-Шенбергер В., Кукьер К. Большие данные. Big Data. A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and Think. 2014. 240 с.
11. Gartner Says Solving «Big Data» Challenge Involves More Than Just Managing Volumes of Data (англ.). Gartner, 27 June 2011.
12. Russell S. J., Norvig P. Artificial Intelligence: A Modern Approach / 3 edition. 2009. 1152 p.
13. Rob van Kranenburg. The Internet of Things: A critique of ambient technology and the all-seeing network of RFID. Pijnacker: Telstar Media, 2008. 62 p.
14. «Умный» ритейл: как будут выглядеть магазины будущего [Електронний ресурс]. URL: https://iot.ru/riteyl/umnyj_ritejl_kak_budut_vyglyadets_magaziny_ buduschego (Дата перегляду 30 листопаду 2019).
15. Системы автоматизации: что выбирает ритейл? [Електронний ресурс]. URL: https://www.retail.ru/articles/sistemyavtomatizatsii-chto-vybiraet-riteyl/(Дата перегляду 30 листопаду 2019).
16. Business Intelligence [Електронний ресурс]. URL: /https://ru.wikipedia.org/wiki/Business_Intelligence/(Дата перегляду 30 листопаду 2019).
17. Безопасность в ритейле: Почему нужна именно интегрированная система безопасности [Електронний ресурс]. URL: /https://securityrussia.com/blog/riteil.html/ (Дата перегляду 30 листопаду 2019).
18. DDos-атака от видеоняни: информационная безопасность IoT и Big Data [Електронний ресурс]. URL: https://www.bigdataschool.ru/bigdata/iot-bigdata-security-incidents.html/(Дата перегляду 30 листопаду 2019).

Номер
Розділ
Статті